13/5/11

Διαμαντίδης VS Γκάλης... εδώ γελάμε!

Στην αρχή ήταν ένα πρωτοσέλιδο της Sport Day το οποίο απροκάλυπτα και ξεκάθαρα έγραφε "Τον ξεπέρασε" εννοώντας ότι ο αρχηγός του Παναθηναϊκού Δημήτρης Διαμαντίδης είναι καλύτερος από τον Νίκο Γκάλη! Δεν έδωσα βάση κυρίως γιατί πλέον δεν ασχολούμαι με αθλητικές φυλλάδες (ακόμα κι αν δεν είναι οπαδικές, ή μάλλον επειδή ουσιαστικά είναι όλες οπαδικές ακόμα κι αυτές που δεν απευθύνονται σε συγκεκριμένους οπαδούς). Όμως ήδη το δίλημμα Διαμαντίδης εναντίον Γκάλη έχει ήδη ξεκινήσει να συζητείται στα σοβαρά στην μπασκετική πιάτσα και μάλιστα να γράφονται για το θέμα άρθρα από έγκριτους δημοσιογράφους που εμμέσως πλην σαφώς...
 υποδηλώνουν νικητή τον ΔΔ.

Σήμερα για παράδειγμα στο περιοδικό All Star Basket ο έγκριτος δημοσιογράφος Δημήτρης Καρύδας εξισώνει στη στήλη του τον Διαμαντίδη με τον Γκάλη (!!) αναφέροντας στο ότι ο Μήτσος (δεν τον αποκαλώ έτσι ειρωνικά, έτσι τον φωνάζουν) υπερτερεί έναντι του Γκάλη γιατί έχει κατακτήσει περισσότερους τίτλους και επειδή παίζει καλύτερη άμυνα! Ευτυχώς με προλαβαίνει σώζοντας λίγο τα πράγματα στη συνέχεια καθώς αναφέρει επίσης ότι ο Διαμαντίδης είναι κατά πολύ πίσω σε σχέση με τον "Gangster" στο σκοράρισμα και φυσικά στην επιρροή του καθενός στο άθλημα. Παρ ' όλα αυτά επιμένει ότι ο Διαμαντίδης ακόμα και μετά αυτές τις δύο "αμελητέες" παραμέτρους εξακολουθεί να είναι παίκτης επιπέδου Γκάλη και επιθυμεί μάλιστα να ανοίξει η συζήτηση και να μας απασχολήσει εκτενέστερα το θέμα και το δίλημμα Γκάλης-Διαμαντίδης...

Είναι ίσως η πρώτη φορά που διαφωνώ με τον κ. Καρύδα, τον οποίο που για να μην παρεξηγηθώ να επισημάνω ότι τις απόψεις του τις εκτιμώ και τις λαμβάνω σοβαρά υπ' όψιν μου όμως στο συγκεκριμένο ψευτοδίλημμα διαφωνώ κάθετα. Η διαφορά των δύο παικτών είναι χαοτική και την αντιλαμβανόμαστε καταρχήν από τους αριθμούς. Ο Γκάλης έβαζε σε κάθε ματς ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ 30 πόντους με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο όταν ο Διαμαντίδης στη φετινή σεζόν έχει ένα μέσο όρο που δεν ξεπερνά τους 13 πόντους κατά μέσο όρο. Ακόμα, το ότι ο Διαμαντίδης είναι καλύτερος αμυντικός και κάνει πολλές δουλειές στο γήπεδο σε αντιστοιχία με τον Νικ είναι απλά ασχολίαστο και θα μείνω απλά στο ότι οι παίκτες προέρχονται από εντελώς διαφορετικές εποχές με άλλο μπάσκετ στην κάθε μία. Στην εποχή των 80s και στις αρχές του '90 η άμυνα ήταν μάλλον μια παρεξηγημένη έννοια καθώς σε σχέση με τη σκληρή και ασφυκτική πίεση του σύγχρονου μπάσκετ τότε τα πράγματα ήταν πολύ χαλαρά. Όταν μάλιστα είσαι και ένας σκόρερ κλάσης όπως ο Νίκος Γκάλης τότε ποιος θα σου πει τίποτα που δεν μαρκάρεις τόσο καλά ή που δεν προτίμησες πάσα αντί για σουτ μιας και ήταν αλάνθαστος στον εκτελεστικό τομέα;

Τώρα για την προσφορά του καθενός στο ελληνικό μπάσκετ τι να πούμε πια; Ο Γκάλης άλλαξε τη ροή του ελληνικού μπάσκετ και αποτελεί τη μεγαλύτερη μορφή του αθλήματος στην Ελλάδα, ένας μικρός θεός για τη φυλή μας με άλλα λόγια. Και γενικότερα τώρα που το σκέφτομαι για τον ελληνικό αθλητισμό γενικότερα. Δέχομαι ότι δεν πήρε τα Ευρωπαϊκά του Διαμαντίδη, αλλά μέχρι σήμερα διατηρεί το ασύλληπτο ρεκόρ των περισσότερων πόντων σε ευρωπαϊκό ματς (57, σε αγώνα Άρη-Βενέτσια για το Κόρατς του '81), έχει 4 συνεχόμενους τίτλους MVP του Ελληνικού Πρωταθλήματος (από το '88 μέχρι το '91), ήταν 5 φορές συνεχόμενες πρώτος σκόρερ της Α1 και φυσικά MVP του άθλου της Εθνικής το 1987. Γιατί για να συγκρίνουμε δύο παίκτες κοιτάμε καταρχήν τις ατομικές διακρίσεις από τις οποίες ο Διαμαντίδης έχει δύο τίτλους MVP στην Ευρωλίγκα και πολλές αμυντικές διακρίσεις (για την άμυνα τα είπαμε παραπάνω, άλλες εποχές, άλλο μπάσκετ, άλλη νοοτροπία). Στο πρωτάθλημα είναι πλέον πρώτος στα κλεψίματα και στις ασίστ.

Δεν υποτιμώ σε καμία περίπτωση το Δημήτρη Διαμαντίδη, καθώς είναι αναμφίβολα ο καλύτερος εν ενεργεία Έλληνας παίκτης και ο ένας εκ των κορυφαίων Ευρωπαίων και σίγουρα έχει κερδίσει μια θέση στην δεκάδα με τους καλύτερους Έλληνες παίκτες όλων των εποχών. Επιπρόσθετα δεν είμαι ούτε παρελθοντολάγνος (όπως ανέφερε στο άρθρο του ο Καρύδας) ούτε τίποτα, απλά δεν νομίζω ότι ο 3D είναι σε θέση να συγκρίνεται με μύθους όπως ο Νικ Γκάλης και μάλιστα να κερδίζει τη σύγκριση.

Τα συμπεράσματα είναι δικά σας. Αν θεωρείτε ότι ο Διαμαντίδης ξεπέρασε τον Γκάλη δεν θα αγωνιστώ να αλλάξω την άποψη σας (άλλο) και αν η συζήτηση αυτή τραβήξει περισσότερο, η απάντηση μου είναι μια: Ο Γκάλης είναι ο θεός του ελληνικού μπάσκετ, ο Διαμαντίδης είναι ένα κορυφαίο ψηλό γκαρντ.

12 σχόλια:

  1. Πέστα ρε άνθρωπε. Πέστα γαμώ την τρέλα μου. Έλεος πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν υπάρχουν θεοί στο μπάσκετ!!
    Άνθρωπος ήταν ο Γκάλης.
    Ούτε και ήρωες ....
    Ήρωες ήταν ο Καραϊσκάκης και λοιποί.
    Το ερώτημα έχει τεθεί πολλές φορές και η πιο συνήθης απάντηση είναι άλλες εποχές άλλο στυλ.
    Στην Ελλάδα απλά αυτός που άλλαξε τα πάντα στον χώρο ήταν ο Νικ. Είναι στην κορυφή απλά .
    Όλοι οι υπόλοιποι και αυτό δίνει μεγαλύτερη αξία στον Γκάλη συγκρίνονται μαζί του...Τι καλύτερη απόδειξη για την αξία του.
    Εκείνη την καλή εποχή βλέπαμε μπάσκετ πόντους ....
    Τώρα άμυνα άμυνα .....Ίσως είναι ένας από τους λόγους που σαν θεαμα δεν συγκινεί τόσο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Sotiris2321/5/11 15:04

    Ο Γκάλης αν δεν ήταν θεός όπως λέτε σίγουρα ήταν μύθος. Χωρίς αυτόν σήμερα ο Διαμαντίδης ίσως να μην είχε φτάσει στο επίπεδο που είναι τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος5/12/11 09:12

    Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο. Δέν υπάρχει θέμα σύγκρισης!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος29/1/12 23:03

    Αναλογικα(με την εποχη του καθενος ομως) ο ΔΔ εχει πιο πολυπλευρη συνεισφορα στην ομαδα του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το να γράφουν τέτοια πράγματα 20χρονα το καταλαβαίνω απόλυτα, μεγάλωσαν με τον Διαμαντίδη, δεν έχουν δει Γκάλη κι έχουν κάνει - όπως και οι δημοσιογράφοι - το «δεν είχαμε άμυνα τό 90» καραμέλα.

    Επειδή όμως εγώ έπαιζα κι έβλεπα μπάσκετ μπορώ να πω μα ΑΠΟΛΥΤΗ σιγουριά, πως με εξαίρεση τον Jaskevicius, με τον Bodiroga δεν υπήρξε «παίκτης κοπής» όπως είχαμε κάποτε στην Ευρώπη: Prelevic, Zdovc, Galis, Yannakis, Petrovic, Danilovic, Georgevic, Sabonis, Marciulionis, κλπ.

    Κάτι ακόμη για τις άμυνες, μπάσκετ έπαιζα τότε... μπάσκετ παίζω τώρα που είμαι 30 με τα 20χρονα. Τώρα βάζω περισσότερους πόντους - ή μάλλον πιο εύκολους πόντους γιατί έχω καλό σουτ - ... Εγώ βλέπω *πάρα πολλές φορές* παίκτες όπως Διαμαντίδης, Σπανούλης, κλπ. Τους σημερινούς "star" να σουτάρουν ΜΟΝΟΙ από μέση απόσταση ή από τρίπονοτο και να χάνουν... 2 3 φορές το σου.

    Θυμάστε εσείς να σουτάρει ο Γκάλης μόνος του, ο Prelevic, ο Zdovc, ο Oscar Smith, ο Petrovic ο Stojakovic (αργότερα), Danilovic, Paspalje (στα πρώτα χρόνια, πριν τον στραβώσει στα βάρη ο Ιωαννίδης), Γιαννάκης, Petrovic, Subodic και να χάνουν σουτ;

    Όταν άφηνες μόνο έναν από τους παραπάνω την μάζευες από το δυχτάκι τη μπάλα, δεν έτρεχες να «σώσεις», δεν πηδούσες για ριμπάουντ... Δηλαδή αν έπαιζε η μεικτή ευρώπης αρχές 90 (αν ήταν ενωμένοι Κροατία - Γιουγκοσλαβία, θα τα βρισκε μπαστούνια η Dream Team το 92) με την μεικτή τώρα, έχει κανείς αμφιβολία ότι μια 5αδα: Georgevic/Marciulionis, Galis, Petrovic, Radja/Savic, Sabonis/Divac θα πατούσε την σημερινή με Diamantidis, Novicki, και βάλτε όποιον άλλο θέλετε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος3/11/12 13:24

    Ειμαι σε μια ηλικια που τους εχω ζησει και τους δυο. Για ενα φιλαθλο η επιλογη ειναι ο Γκαλης. Για ενα προπονητη ομως και για ενα καλαθοσφαιριστη η επιλογη ειναι Διαμαντιδης. Ο Διαμαντιδης κανει οσους παιζουν μαζι του να φαινονται καλυτεροι και δινει την ευκαιρια στην ομαδα του να κερδισει σε υψηλο επιπεδο. Για αυτο εχει κατακτησει και πολυ περισοτερα τροπαια (ομαδικα και ατομικα)εκτος Ελλαδος. Ναι χωρις τον Γκαλη δεν θα υπηρχε Διαμαντιδης. Χωρις τον Διαμαντιδη ομως δεν θα υπηρχαν 3 Ευρωπαικα στην τροπαιοθηκη του Παναθηναικου. Επισης ενα καλο ερωτημα ειναι ποσο αποτελεσματικος θα ηταν ο Γκαλης στο σημερινο μπασκετ με τις αμυνες που υπαρχουν τωρα και λαμβανοντας υποψη οτι δεν θα μπορουσε να παιζει τοσο πολυ χρονο μεσα σε ενα παιγνιδι οπως τοτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος8/5/13 00:48

    το χειροτερο και πιο ανυπαρκτο επιχειρημα απ ολα ειναι αυτο των ευρωπαικων τιτλων.οκ ο Διαμαντιδης εχει παρει ευρωπαικους τιτλους ενω ο Γκαλης οχι.Το οτι ομως ο Γκαλης ειχε να κανει με ομαδες μυθους του παγκοσμιου μπασκετ δεν παιζει ρολο;Αληθεια ποιος θα μπορουσε να τα βγαλει περα με την Εθνικη Γιουκοσλαβια( βλεπε ποπ84);δηαδη αν σημερα ολοι οι Ισπανοι ηταν σε εναν ισπανικο συλογο θα χε παρει αλλη ομαδα ευρωπαικο;αν κατεβαινε ας πουμε η μπαρτσελονα με τους 2 γκαζολ ρουντι ναβαρο καλντερον θα χε παρει ο Μητσος δυο ευρωπαικα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος10/5/13 23:20

    Είναι ιεροσυλία να συγκρίνουν τον Γκάλη με τον Διαμαντίδη τώρα σε συλλογικό επίπεδο παίζουν τόσοι ξένοι ενώ με τον Γκάλη μόνο δύο και οι υπόλοιποι Έλληνες συμπαίκτες του Γκάλη δεν ήταν στο ίδιο επίπεδο με τα σημερινά παιδιά. Εαν ο Γκάλης ήταν στην σημερινή εποχή η ομάδα που θα έπαιζε θα νικούσε για πλάκα τις ομάδες του NBA.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος22/5/13 03:13

    Εδω ρε παιδια ο διαμαντιδης δεν ειναικαι ο μεγαλυτερος Ελληνας καλαθοσφαιριστης της μετα γκαλη εποχης ,παικτης ο οποιος ειναι ο Σπανουλης και θα συγκριθει με τον γκαλη ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γεια σας φιλοι καινουργιος στην σελιδα ειμαι γιαυτο σηνχωρηστεμε αν πω δυο κουβεντες παραπανω.
    Βρησκομαι εδω γιατι το πρωι που ξηπνησα αποφασισα να βρω κατι περοσσοτερο σε μια ερωτηση που εγεινε χτες στην εκπομπη το Γ Συρηγου απ τον Δ Καρυδα προς τον Μ Μνουσελλη και Παπαχατζη ,με την ευκαιρια που ο Πετγουεη εκανε ενα τρομερο παιχνηδη το καλλιτερο του ως σημμερα .
    Ειναι ο Πετγουεη καλος παιχτης ?
    Ασ μην αναφερθουμε σεαυτο , απλα το αναθερω για να δηκαιολογησω πως βρεθηκα εδω .
    Ειδα λοιπον το αρθρο Γκαλης η Διμαντηδης και αποφασησα να γραψω δυο λογια.
    Δεν κοιταζω τι ηταν ο Νικ η τι ειναι ο Μτσος (εγω εξ αλλου δεν ειμαι ειδεικως να εκφερω γνωμη ) απλα θετω ενα ερωτημα . Μπορει να γεινη συγκρηση αναμεσα σε τελειως δυο διαφορετικες αθλητικες προσοπικοτητες δυο διαφορετικων εποχων ?
    Στα χροναι του Νικ το μπασκετ κατ αρχας ηταν στα σπαργανα του επαγκελματικου περισσοτερο παιζαν οι παιχτες για την νικη,δοξα , φανελλα , και λιγγοτερο γιατι ηταν επαγελμα . Σημερα δυστηχως ακομα και Η ΗΤΑ ειναι επιλογη και θεμητη αν αυτο φερει πιο πολλα λεφτα .ΟΥΕ και ΑΛΛΟΙΜΟΝΟ .!!!
    Οθλητισμος εγεινε επαγλελμα πολη προσοδοφορο για τον παιχτη για να ηδρωση μονο και μονο για την νηκη ..
    Αναφθηβολα δεν θα υπηρχε ο Μητσος αν ο Νικ δεν εδωσε αυτο που εδωσε σε μας τους θιλαφλους. Πιος εβλεπε Μπασκετ πριν ο Νικ , Γιννακης, Χρησοδουλου (κατα την αποψημου ισως ο πληρεστεος παιχτης ο Φνης και ισως να γεινοταν πολυ πιο μεγαλο ονομα απ ολους) απλα αναφερω αυτα τα τρια ονοματα ενδικτηκα παρ ολο οτι ειμαι Ολυμπιακος (πιος μπωρει να ξεχασει τον Αργηρη που ουσιαστικα εδωσε τοτε ευπωπαικο στην ελλαδα , και ειναι ο πιο μετριοφρον ισως εν ενργεια μπασκεμολιστας , η τον Φασουλα που εφαγε το ξηλο της αρκουδας απ αυτον τον σεντεερ των ρωσσων.
    Μπορει λοιπον να γεινη συνγκρηση ανμεσα σε δυο εντελως διαφορετικες εποχες αναμεσα σε δυο συγκακρημενους παιχτες ? Το μπασκετ αλλαξε εξεληχηθηκε .
    Οενας εδωσε στην κυριολεξια το μπασκετ στην ελλαδα , ο Μητσος χωρις αμφιβιλοια ειανι απ τους κοριφαιους στην ευροπη και ισως οχι μονο αλλα μεχρι εκει !
    Και απορω πως ο Καρυδας που τον θεωρω, ισως τον καλλητερο και τον πιο ψαγμενο μπασκετικο δημο/ραφο μεχιουμορ, οξηδερκια και τον συμπαθω ισως περοσσοτερο απ ολους αοφασησε μια τετιου ειδους συγκρηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. με την ιδια λογικη μετα τον Πελε ολοι ειναι υποδεεστεροι του μονο και μονο επειδη ειναι ο Πελε, ο οποιος στο συγχρονο ποδοσφαιρο δεν θα ειχε θεση ουτε αναπληρωματικου.Ο Γκαλης απλα εμαθε στην Ελλαδα πως παιζεται το αθλημα,και ηταν ο καλυτερος της εποχης του,εχοντας βεβαια και ενα Γιαννακη απο διπλα του που ηταν το μυαλο της υποθεσης.Δεν τιθεται τοσο θεμα συγκρισης ο καθενας ανηκει στην εποχη του ,πλεον παικτες του 1,83 δεν υπαρχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάνε το σχόλιο σου.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...